Lloret de Mar

I tio dagar befann jag mig (med 4/5 av min familj och en till familj) i Spanien, närmare bestämt i Lloret de Mar. Mycket fin vistelse med bad, sol, kvällar i andra små städer/byar och känslan av att vara utomlands.
 
Ska också nämnas att alla bilder är tagen med min iPhone, hade tagit med mig min systemkamera men väl där kände jag. Nä, det får bli telefonen och lite semester från den "riktiga" kameran.


Har nog aldrig flugit på dagtid innan, eller det måste jag gjort, men jag var iallafall väldigt fascinerad av hur mycket man kunde se när man tittade ner. Så vackert med mönstret av städer och ängar.


När man öppnade dörren var det detta man såg. Kändes fint.


Sol! 

Spansk trädgård. 
 

Vi gick ner till marknaden och det finaste var alla grönsaker och frukter. 








Strand i Blanes.


Familjen (+ vårt resesällskap) hade tanken att vara på en ny strand varje dag. Det blev inte riktigt så, men här är vi på strandspaning som sen kom att bli favoritstranden. Vi kallade den Banana beach (Detta pga deras många bananbåtar, uttalas helst med brittiskt uttal då han som skötte båtarna hade bred brittisk dialekt)
 

Overkligt att gå under träd som ser ut såhär. 


Fin gränd i Tossa de Mar.


En av mina favoritblommor.

Bild på mig som mamma tog.
 

En dag åkte vi in till Barcelona. Insåg där och då att det var mitt tredje besök i staden. Det är en fin stad! Blev en del shopping, titta på hus och ätande. Här är vi inne i &Other Stories som jag fått min mamma att älska.


La Rambla med MYCKET folk = lite jobbigt.
 

Här är vi i Parc Güell, en park av Gaudi. Väldigt fin med mycket skulpturer och vackra trappor och växter. Tips!




Utsikt från parken.


På tåget tillbaks kändes det som man var i L.A (som jag får för mig att det ser ut)


En av frukostarna på det härligt fräscha bordet. Men snygg kombofärg till juicen iallafall.


Bror sitter och gör musik på iPaden.


Mysig restaurang i Tossa de Mar.






Berg i fjärran. Kan inte få nog av såna vyer!




William och Ludvig sittandes och väntar på oss andra. Hände nog mest hela tiden.








Besökte ett av de keramikställen vi besökt flera gånger under de år vi bilat ner till Spanien. Ägaren kände till och med igen oss, kändes ju fint.


Vi åkte till La Fosca för en dag på stranden.






Söta farbröder och hund i Palamós.






Rätt rejäla pelargoner.
 



Affären där den här lampkreationen hänger känns inte alls som lampan gör. Det gör det hela roligt och blir därmed en bra bild.




Musikskapande.
 

Fika i Lloret de Mar. 
 

Påväg ner till stranden Santa Cristina var det riktigt vackert.
 

Wifi fanns inte på många ställen vilket gjorde de flesta av oss tokiga men på hotellet fick man för en peng en timmes internetuppkoppling. Hjälp vad man är beroende alltså. Ändå bra med lite paus.


Pappa bredvid hotellets hund.

Llafranc.
 

På promenad från Llafranc till Calella de Palafrugell såg vi dessa två fiskare.
 





Väntandet.






Calella de Palafrugell.
 


 




Wifi-sessions i skugga.
 

Har ingen koll vad det står men snygg färgkombo till naturen var det!
  

Sista kvällen i Lloret de Mar upptäckte vi en riktigt fin promenadslinga. Så vackert!

Mina fina föräldrar.
 

Pastellstad med bergskedja.

Pappa. 
 
Mycket fin resa.

Kommentarer
Postat av: Emma

underbara bilder! jag vill också ut och resa! :)

Svar: Tack så mycket! :) Ja resa är allt härligt!
Agnes Prytz

2013-07-14 @ 22:00:09
URL: http://sevenseashells.blogg.se
Postat av: CK & Sanny boy

Så fina bilder! Vi sitter och fascineras av hur duktig du är! Så många fina trädbilder! Vi tycker ju om träd kan man säga. Nu vill vi oxå ut och resa...!
Kram från oss båda!

Svar: Tack så mycket vänner! Glad jag blir att ni gillar dom! :-) Visst är det så- mer trädbilder åt folket!
Agnes Prytz

2013-07-19 @ 21:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback